fbpx

Nereti esam dzirdējuši, ka VID atsaka PVN atmaksu tāpēc, ka kādā pavadzīmē, pēc VID ierēdņu domām, norādīta konkrētajai situācijai neatbilstoša preču piegādes vieta. Piemēram, piegādājot preces konkrētam būvniecības objektam, partneris par piegādes adresi norādījis juridisko vai biroja adresi. Dzirdēts, ka VID aprēķinājis administratīvo sodu par struktūrvienības nereģistrēšanu, pat ja par šo šķietamās struktūrvienības adresi netiek maksāta nomas maksa.

Tādēļ pandēmijas apstākļos nolēmām izpētīt un noskaidrot VID viedokli par gadījumiem, kad darbam nepieciešami priekšmeti tiek piegādāti uz darbinieku dzīvesvietām, šo piegādes adresi norādot arī pavadzīmēs.

Jautājums, kas mūs interesēja bija, vai iepriekšminētajās situācijās VID pēc krīzes neradīsies jautājumi par šīm piegādes adresēm. Vai neradīsies problēmas PVN priekšnodokļa atskaitīšanā? Un vai šīs piegādes adreses – darbinieku dzīvesvietas, būtu jāreģistrē kā uzņēmuma struktūrvienības?

VID viedoklis

Par piegādes adresēm dokumentos

Preču piegādes dokumentā ir jānorāda faktiskās darbinieku dzīvesvietu adreses. Tās ir uzņēmuma preču saņemšanas vietu adreses periodā, kamēr valsts teritorijā turpinās izsludinātā ārkārtējā situācija koronavīrusa (COVID-19) izplatības radītā apdraudējuma dēļ. Darbinieki šajā periodā strādā attālināti, ārpus uzņēmuma juridiskās adreses.

Par struktūrvienību reģistrāciju

Periodā, kamēr valsts teritorijā turpinās izsludinātā ārkārtējā situācija koronavīrusa (COVID-19) izplatības radītā apdraudējuma dēļ darbinieki strādā attālināti, ārpus uzņēmuma juridiskās adreses, uzņēmumam darbinieku dzīvesvietas nav jāreģistrē kā uzņēmuma struktūrvienības.

Par priekšnodokļa atskaitīšanu

Periodā, kamēr valsts teritorijā turpinās izsludinātā ārkārtējā situācija koronavīrusa (COVID-19) izplatības radītā apdraudējuma dēļ darbinieki strādā attālināti, ārpus uzņēmuma juridiskās adreses, uzņēmums nezaudē tiesības atskaitīt priekšnodokli iepriekš aprakstītajā situācijā par precēm, kas nepieciešamas uzņēmuma ar pievienotās vērtības nodokli apliekamo darījumu nodrošināšanai.

Mūsu ieteikums uzņēmumiem ir izdot iekšēju rīkojumu par darbinieku attālināto darbu (darbu no mājām). Rīkojumā norādīt katra darbinieka dzīvesvietas adresi. Nedrīkst aizmirst, ka uzņēmumam, ievērojot grāmatvedības normatīvo aktu prasības, ir jānodrošina, lai grāmatvedības jautājumos kvalificēta trešā persona varētu gūt patiesu un skaidru priekšstatu par visiem saimnieciskajiem darījumiem. Tāpat, lai var gūt skaidru priekšstatu par uzņēmuma finansiālo stāvokli, kā arī izsekot uzņēmuma naudas plūsmai noteiktā laikposmā, konstatēt katru saimniecisko darījumu un izsekot tā norisei.

Ārkārtējā situācija reiz beigsies un visi atgriezīsies ierastajā darba vietā birojā. Taču ieraksts ar darbinieka mājas adresi kārtridža piegādes darījumu apliecinošajā pavadzīmē paliks. Tā teikt — sargi pats sevi, tad arī VID tevi sargās!

Lai visiem laba veselība un sirdsmiers šajā sarežģītajā laikā!