fbpx

Nereti esam dzirdējuši, ka VID atsaka PVN atmaksu tāpēc, ka kādā pavadzīmē norādīta konkrētajai situācijai, ierēdņuprāt, neatbilstīga preču piegādes vieta, piemēram, partneris, piegādājot preces konkrētam būvniecības objektam, par piegādes adresi norādījis juridisko vai biroja adresi, vai arī VID aprēķinājis administratīvo sodu par struktūrvienības nereģistrēšanu, pat ja par šo šķietamās struktūrvienības adresi netiek maksāta nomas maksa.

Tādēļ šajos ārkārtējās situācijas apstākļos nolēmām izpētīt un noskaidrot VID viedokli par gadījumiem, kad kancelejas preces, kārtridži u. tml. tiek piegādāti uz darbinieku dzīvesvietām, šo piegādes adresi norādot arī pavadzīmēs.

Jautājums, kas mūs interesēja: vai iepriekšminētajās situācijās VID pēc krīzes neradīsies jautājumi par šīm piegādes adresēm, tādējādi radot problēmas PVN priekšnodokļa atskaitīšanā, un vai šīs piegādes adreses, respektīvi, darbinieku dzīvesvietas, būtu jāreģistrē kā uzņēmuma struktūrvienības?

VID viedoklis

Par piegādes adresēm dokumentos

Preču piegādes dokumentā ir jānorāda faktiskās darbinieku dzīvesvietas adreses, jo tās ir uzņēmuma preču saņemšanas vietas adreses periodā, kamēr valsts teritorijā turpinās izsludinātā ārkārtējā situācija koronavīrusa (COVID-19) izplatības radītā apdraudējuma dēļ, tādējādi darbinieki šajā periodā strādā attālināti — ārpus uzņēmuma juridiskās adreses.

Par struktūrvienību reģistrāciju

Periodā, kamēr valsts teritorijā turpinās izsludinātā ārkārtējā situācija koronavīrusa (COVID-19) izplatības radītā apdraudējuma dēļ, tādējādi darbinieki strādā attālināti — ārpus uzņēmuma juridiskās adreses, uzņēmumam darbinieku dzīvesvietas nav jāreģistrē kā uzņēmuma struktūrvienības.

Par priekšnodokļa atskaitīšanu

Periodā, kamēr valsts teritorijā turpinās izsludinātā ārkārtējā situācija koronavīrusa (COVID-19) izplatības radītā apdraudējuma dēļ, tādējādi darbinieki strādā attālināti — ārpus uzņēmuma juridiskās adreses, uzņēmums nezaudē tiesības atskaitīt priekšnodokli iepriekš aprakstītajā situācijā par precēm, kas nepieciešamas uzņēmuma ar pievienotās vērtības nodokli apliekamo darījumu nodrošināšanai.

Mūsu ieteikums uzņēmumiem — izdot iekšēju rīkojumu par darbinieku attālināto darbu (darbu no mājām), norādot katra darbinieka dzīvesvietas adresi. Nedrīkst aizmirst, ka uzņēmumam, ievērojot grāmatvedības normatīvo aktu prasības, ir jānodrošina, lai grāmatvedības jautājumos kvalificēta trešā persona varētu gūt patiesu un skaidru priekšstatu par visiem saimnieciskajiem darījumiem, par uzņēmuma finansiālo stāvokli, kā arī izsekot uzņēmuma naudas plūsmai noteiktā laikposmā, konstatēt katru saimniecisko darījumu un izsekot tā norisei.

Ārkārtējā situācija reiz beigsies, visi atgriezīsies ierastajā darba vietā birojā, taču ieraksts ar darbinieka mājas adresi kārtridža piegādes darījumu apliecinošajā pavadzīmē paliks. Tā teikt — sargi pats sevi, tad arī VID tevi sargās!

Lai visiem laba veselība un sirdsmiers šajā sarežģītajā laikā!